کفش‌های کتانی یا همان اسنیکر‌ها (Sneakers) بدون شک یکی از راحت‌ترین کفش‌ها به حساب می‌آیند. قطعاً همه شما نیز می‌دانید که این محصولات چقدر پرکاربرد هستند. می‌توانید آن‌ها را هنگام کار، در مدرسه، در یک مراسم یا حتی قرار ملاقاتی دوستانه به پا کنید. هر کس حداقل یک جفت از این پاپوش‌ها در قفسه کفش‌های خود دارد. 
و اما یک سؤال متداول که در ذهن خیلی از افراد وجود دارد: «کتانی را باید با جوراب بپوشم یا بدون آن؟». پاسخ ساده است. بله. شما باید همراه با کتانی جوراب بپوشید. جوراب، عرق را به خود جذب کرده و از بوی نامطبوع پا جلوگیری می‌کند. به علاوه مانع از تاول زدن پوست پا در اثر تماس مداوم و اصطکاک با سطح کفش می‌گردد. حالا که باید با کتانی خود جوراب بپوشیم، باید در انتخاب جوراب مناسب بسیار دقت کنیم. چرا که پوشیدن جورابی نامناسب ممکن است تمام تیپ‌مان را به هم بریزد. نگران نباشید. در ادامه نکات مهم و نحوه صحیح پوشیدن جوراب با کتانی را برایتان توضیح خواهیم داد. با ما همراه باشید.

1- به جنس جوراب دقت کنید

جوراب‌ها علاوه بر این که طرح‌ها و مدل‌های گوناگونی دارند، از مواد مختلفی نیز درست شده‌اند. به عنوان مثال می‌توان به نخ، پشم، ابریشم و آکریلیک اشاره کرد. پوشیدن نوع مناسب جوراب همراه با کتانی از اهمیت بالایی برخوردار است. این موضوع فقط به استایل و تیپ‌تان مربوط نمی‌شود بلکه باعث راحتی پایتان درون کفش نیز می‌گردد. مثلاً هنگام فعالیت‌های ورزشی، بهترین گزینه جوراب نخی است. چرا که این نوع الیاف به خوبی رطوبت به وجود آمده را به خود جذب می‌کند. به علاوه الیاف نخی دارای لطافت مناسبی بوده و از ساییدگی و تاول زدن پوست پا جلوگیری می‌کند.
برای کسانی که پوست‌شان به جوراب‌های نخی حساسیت دارد، جوراب‌های نایلونی جایگزین مناسبی است. از سوی دیگر از جوراب‌های پشمی نیز می‌توان فصول سردتر و همچنین در مواردی چون گردش و کوهنوردی استفاده کرد. این نوع جوراب‌ها بسیار سبک و لطیف هستند و زمانی که فعالیت زیادی ندارید، انتخاب خوبی به حساب می‌آیند.

2- اندازه ساق 

بدون شک زمانی که با کفش کتانی خود جوراب به پا می‌کنید، دوست ندارید بدقواره به نظر بیایید. تصور کنید یک جوراب ساق بلند را همراه با شلوار جین جذب لوله تفنگی بپوشید. قطعاً تیپ جالبی از آب در نخواهد آمد. مثلاً برای چنین استایلی جوراب کالجی مناسب است تا از بیرون کتانی بیرون نزند و دیده نشود. جوراب ساق بلند را نیز می‌توانید با دامن در یک مهمانی خودمانی به پا کنید. بدین ترتیب هم بسیار جذاب به نظر می‌آیید و هم خودتان راحت خواهید بود. جوراب‌ها در اندازه‌های مختلفی همچون جوراب مچی، کالجی، نیم ساق، ساق دار، زیر زانو ساق بلند تولید می‌شوند.

3- زیاده‌روی نکنید

این روزها جوراب‌های رنگی و فانتزی بسیار در میان خانم‌های خوش‌‌پوش و اهل مد و فشن محبوب شده‌اند. افراد سعی می‌کنند با رنگ و طرح جوراب‌هایی که می‌پوشند، روحیات و شخصیت خود را نشان دهند. چنین کاری اتفاقاً خیلی هم خوب است. اما توجه داشته باشید که در آن زیاده‌روی نکنید. چرا که یک جفت جوراب نامناسب می‌تواند باعث بد به نظر رسیدن استایل‌تان شود و دیگر اجزای لباس‌تان را نیز تحت‌الشعاع قرار دهد. اگر از جوراب‌هایی با طرح‌های خاص و فانتزی استفاده می‌کنید، حواس‌تان باشد رنگش با کتانی‌تان بیش از حد دارای کنتراست نباشد. اگرچه امروزه از رنگ‌های جیغ (رنگ‌های با کنتراست بالا) در پوشاک استفاده می‌شود، اما اگر از محدوده خارج شوید و زیاده‌روی کنید، جلوه نامناسبی به استایل‌تان خواهد بخشید و تمام رشته‌هایتان پنبه خواهد شد.

4- خلاق باشید

زیاده‌روی نکردن به این معنا نیست که از جوراب‌های یکنواخت، تکراری و خسته‌کننده استفاده کنید. امروزه بر خلاف گذشته، جوراب‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های بسیار جذاب و چشم‌نوازی تولید می‌شود. با انتخاب طرح‌های خاص، جلوه‌ای جذاب و متفاوت از خود به نمایش بگذارید. به عنوان مثال در فروشگاه اینترنتی جوراب هانسو دنیایی از طرح‌ها و رنگ‌های زیبا وجود دارد. شما می‌توانید متناسب با مناسبت‌های مختلف یا جاهای متفاوتی که در آن حضور پیدا می‌کنید، طرح جوراب خود را انتخاب نمایید. به عنوان نمونه جوراب هندوانه‌ای (جوراب طرح هندوانه) گزینه مناسبی برای شب یلدا خواهد بود. یا مثلاً در یک جشن تولد می‌توانید جوراب‌هایی با تم تولد به پا کنید. حتی می‌توانید جوراب خود را با کیف، کمربند یا جواهرات خود نیز ست کنید. کافی است کمی ذهن‌تان را باز کنید (و صد البته کشوی جوراب‌هایتان را!)، خلاقیت خود را به کار بندید و با انتخاب جورابی خاص و چشم‌نواز، مانند ستاره‌ای در جمع بدرخشید.

5- مهم‌ترین چیز راحتی شماست

مهم‌ترین نکته در انتخاب جوراب مناسب برای پوشیدن با کتانی این است: اصل راحتی شماست. قبل از هر چیزی مطمئن شوید در جوراب و کتانی خود راحت هستید و سپس به دیگر نکات توجه کنید.

فراموش نکنید که راحتی و اعتماد به نفس‌تان در اینکه چقدر استایل‌تان خوب به نظر می‌رسد، تأثیر بسزایی دارد. آنچنان غرق در مد و نکات ریز و درشت نشوید که هر وقت بیرون می‌روید مجبور شوید لبخندی مصنوعی در عکس‌ها به لب داشته باشید.


اگرچه به جوراب‌ها کمتر از دیگر قسمت‌های لباس توجه می‌شود، اما آن‌ها می‌توانند تیپ‌تان را بسازند یا آن را نابود کنند. با انتخاب جورابی متناسب با کفش و کتانی‌تان، در تیپ همیشه یک قدم از دیگران جلوتر خواهید بود. اگر می‌خواهید ترکیبی چشم‌نواز از کفش‌ها و جوراب‌هایتان بسازید، هانسو پابه‌پایتان است. شما می‌توانید در میان دنیایی جذاب و شگفت‌انگیز از انواع جوراب‌های خاص و متفاوت، گزینه‌های مناسب خود را انتخاب نمایید و در سریع‌ترین زمان ممکن آن‌ها را تحویل بگیرید. بدون شک این همه جوراب خاص و زیبا را به صورت یک‌جا هیچ کجا نخواهید یافت.